torsdag 22 maj 2008

Morgonmöte

Det är ett fasligt pendlande till Falun nuförtiden, och mer lär det väl bli. Jenny åker ju något mindre än varannan kväll till Falun, medan jag oftast håller mig i Uppsala på vardagarna än så länge.

Pendlarsammanfattning: I måndags morse åkte jag med ett okristligt tidigt tåg från Falun till Stockholm för att i tisdags kväll köra bil tillbaka upp igen, för att igår morse möta snickare Mats, säljare Magnus (krya på dig!) och rörkille Magnus, för att sedan köra till Stockholm igen. Puh.

Ett bra möte blev det i alla vall, och roligt att få se huset utan byggställningar, men med innerväggar. Ett halvmålat hus ser mycket mer halvmålat ut när det inte är omgivet av byggnadsställningar, så nu får vi nog sätta lite fart när vädret tillåter igen.

Har jag sagt att vi ska ha två blandare i diskbänken i köket? I love. Och i afton är det dags att gå igenom offerten från Henrik på ELAB. Undrar om det är det lika mycket jobb med att ha hus som med att planera hus.

Och SJ, hur kan det vara så att det är nästan fem gånger dyrare för mig att åka tåg tur och retur Stockholm - Falun
i 2:a klass än att köra bil?

2 kommentarer:

Anonym sa...

SJ är roten till allt ont these days.

fairymary sa...

Lycka till med husbygge

SJ är en nationalskandal, varken mer eller mindre